Gerincjóga - Gyimesi Krisztina

floral-decor

Helytelen tartás esetén a medence nincs a helyén, ettől megváltoznak a gerinc görbületei és így a gerinc és a lábak ízületeinek a felszíne egyenetlenül terhelődnek. Sajnos a lágy részek: ínak, izmok, ízületi tokok nem képesek elviselni károsodás nélkül a hosszan tartó terhelést. Egyes izmok elgyengülnek, mások túlterhelődnek, és már fel is borult az egyensúly. Ekkor már nagyobb erőkifejtés kell a hétköznapi tevékenységekhez is. Idővel a tartáshibából izomfájdalom, ízületi kopás, meszesedés lesz.

Ezen ronthat nagymértékben a vízhiányos állapot. Egy felnőtt embernek naponta legalább 2,5 liter folyadékot kellene innia. A folyadék hiányában a porckorongok kiszáradnak, így nem tudják ellátni a feladatukat, hogy a csigolyákat távol tartsák egymástól. Megdöbbentő számú gerincsérves emberrel találkozom, és már meg sem lepődöm, amikor a kérdésemre azt a választ kapom, hogy valóban nem sokat iszom.

Mi a teendő? Célirányos, terápiás mozgás! Ez a Hatha jóga, amit nevezhetünk a gerinc jógájának is.

ico-flower-stones

A fő feladat a gerinc tartóizmainak a megerősítése. Ha erős a nagy farizom és az ellene tartó medenceizom, akkor a tartást már megalapoztuk. Vissza kell állítani az izmok erejét, rugalmasságát, valós működését, és az eredeti felépítésüket, a nem működőket ismét meg kell tanítani dolgozni. Fontos az izmok és ízületek teljes mozgástartományának kihasználása.

A jóga gyakorlása és tanításai által az óráimon igyekszem megmutatni egy új utat, egy jobb életminőség felé. Minden jógaóra egy töltekezés számomra, megelégedéssel tölt el, hogy hasznos amit csinálok. Az óráimra jellemző az erő, a dinamizmus és a hajlékonyság. Igyekszem sok hasznos információt átadni az adott ászanák hatásairól, a jóga mechanizmusáról és mindig előkerül néhány aktuális ajurvéda tanács. Fontos számomra, hogy mindig mutathatok valami újat az órán és közben vidáman, fesztelenül teljen az idő.

Fontos, hogy az óra alatt nem érezhetsz fájdalmat, kellemetlen feszülést! A jóga nem verseny, soha ne mérd magad másokhoz! Nem tudhatod, a másik mióta jógázik, és minden embernek mások a csontszerkezeti arányai is. Ha valaki hajlékonyabb, az még nem jelenti azt, hogy egészségesebb.

Gyimesi Krisztina

Gerincjóga oktató
krisztike

A mai ember túl sokat és helytelenül ül, helytelenül tartja magát és ennek idővel komoly következményei lehetnek, amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni.

BŐVEBBEN…

Gerincjóga
HUF2 000/alkalom