Hatha jóga, Gerincjóga

ico-dragon

Neked rendben van a testtartásod? Miért kérdezem ezt egy jógás oldal elején? Helytelen tartás esetén a medence nincs a helyén, ettől megváltoznak a gerinc görbületei és így a gerinc és a lábak ízületeinek a felszíne egyenetlenül terhelődnek. Sajnos a lágy részek: ínak, izmok, ízületi tokok nem képesek elviselni károsodás nélkül a hosszan tartó terhelést. Egyes izmok elgyengülnek, mások túlterhelődnek, és már fel is borult az egyensúly. Ekkor már nagyobb erőkifejtés kell a hétköznapi tevékenységekhez is. Idővel a tartáshibából izomfájdalom, ízületi kopás, meszesedés lesz.

Ezen ronthat nagymértékben a vízhiányos állapot. Egy felnőtt embernek naponta legalább 2,5 liter folyadékot kellene innia. A folyadék hiányában a porckorongok kiszáradnak, így nem tudják ellátni a feladatukat, hogy a csigolyákat távol tartsák egymástól. Megdöbbentő számú gerincsérves emberrel találkozom, és már meg sem lepődöm, amikor a kérdésemre azt a választ kapom, hogy valóban nem sokat iszom.

Mi a teendő? Célirányos, terápiás mozgás! Ez a Hatha jóga, amit nevezhetünk a gerinc jógájának is.

Vissza kell állítani az izmok erejét, rugalmasságát, valós működését, és az eredeti felépítésüket, a nem működőket ismét meg kell tanítani dolgozni. Fontos az izmok és ízületek teljes mozgástartományának kihasználása.

ico-moonflower

A Hatha jógát kiegészítem a Taoista jóga, Tibeti jóga, Tai chi technikáival. Sok éve látom, hogy a tradicionális jóga gyakorlatai nem az ülő életmódhoz és stresszhez szokott emberre vannak kitalálva. Ezért integrálom a jógámba a modern fasciakutatások eredményeit és ez a szemlélet itatja át a tanításomat.
A jóga gyakorlása és tanításai által az óráimon igyekszem megmutatni egy új utat, egy jobb életminőség felé. Minden jógaóra egy töltekezés számomra, megelégedéssel tölt el, hogy hasznos amit csinálok. Az óráimra jellemző az erő, a dinamizmus és a hajlékonyság. Igyekszem sok hasznos információt átadni az adott ászanák hatásairól, a jóga mechanizmusáról és mindig előkerül néhány aktuális ajurvéda tanács. Fontos számomra, hogy mindig mutathatok valami újat az órán és közben vidáman, fesztelenül teljen az idő.

Az órák alatt nem érezhetsz fájdalmat, kellemetlen feszülést! A jóga nem verseny, soha ne mérd magad másokhoz! Nem tudhatod, a másik mióta jógázik, és minden embernek mások a csontszerkezeti arányai is. Ha valaki hajlékonyabb, az még nem jelenti azt, hogy egészségesebb.

ico-learning

Lehetnek esetek, amikor nem szívesen jössz csoportos órára. Ilyenkor van lehetőséged egyéni, magán jógaórán is résztvenni.

Ha úgy érzed, hogy a fizikai állapotod nem engedi meg, hogy csoportos órára gyere, mert testsúly problémával vagy valamilyen speciális betegséggel küzdesz, akkor a magán jógaórán kifejezetten számodra összeállított, speciális gyakorlatokat tudunk végezni.

Otthon végezhető gyakorlatsorokat adok, amelyeket biztonsággal tudsz napi szinten végezni, hogy javuljon az állapotod.

De ha nincs problémád, csak gyorsabb ütemben szeretnél fejlődni, akkor is szeretettel várlak!

Az órákon érinteni fogunk filozófiai kérdéseket és ajurvédikus tanácsokkal is szívesen szolgálok.

Hatha jóga, Gerincjóga

12 - 100 éves korig

A mai ember túl sokat és helytelenül ül, helytelenül tartja magát és ennek idővel komoly következményei lehetnek, amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni!

Csoportos jógaórák
HUF2 500/alkalom
Magán jógaóra
HUF6 000/90 perc/fő

Ha kérdésed van hívj: 06 30 687 43 24 vagy írj itt: