Komplex mozgásterápiás fejlesztő foglakozás a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására - Csölley Andrea

ico-duo-leaf

A Komplex mozgásterápiás fejlesztő foglakozást a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására, Carl Henry Delacato neurológus dolgozta ki a terápiát, majd ezt fejlesztette tovább Kulcsár Mihályné.

Elméleti alapja, hogy a mozgásfejlődés szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével, mivel a gyermek mozgásának és észlelésének fejlődése egy-egy meghatározott területének irányítása alatt áll. Ha a mozgásfejlődés bármelyik szakasza kimarad (gurulás, kúszás, mászás), vagy nem gyakorlódnak be eléggé, a kapcsolódó érzékelő és irányító központok nem fejlődnek, differenciálódnak megfelelően. Az agyi területek elégtelen vagy nem jó működése tanulási nehézséghez, viselkedési problémához, magatartás zavarhoz vezethet, mert a mozgás segítségével járódnak be az idegpályák, fejlődnek az agyi rendszerek.

A komplex mozgásterápia segítségével megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási nehézség. Módszerével, viszonylag rövid idő alatt javulnak a dyslexiás, dysgraphiás tünetek és enyhülnek a kialakult magatartási problémák. Rendszeres gyakorlással az alacsonyabb IQ-val rendelkező gyermekeknél mérhető szintemelkedés érhető el. Ezen felül új területeket is bevont a fejlesztésbe, kidolgozta a térérzékelés, az egyensúlyérzék, a finommozgások fejlesztésének gyakorlatsorait.

A tanulási nehézségeknek sokféle oka lehet, de az esetek kb.70 %-ban az idegrendszer alulszervezettsége áll a probléma hátterében. A mozgásterápia segítségével viszonylag rövid idő alatt teljesítmény növekedést lehet elérni az iskolás gyerekeknél, óvodásoknál pedig nagyon nagy segítség azoknak a képességeknek a továbbfejlesztésére, amik elengedhetetlenül fontosak az iskolai tanuláshoz.

Komplex mozgásterápiával jól fejleszthetők:
– a vesztibuláris (egyensúlyi) rendszer
– a szem – kézkoordináció térérzékelés
– térirányok
– szerialitás (sorrendiség)
– a vizuális és auditív emlékezet
– a finommotorika
– javul a figyelem, koncentráció
– a memória
– a beszédkészség
– kialakítható és megerősíthető a kézdominancia
– harmonizálható és integrálható a két agyfélteke működése.

A komplex gyakorlatokat Brain Gym agytorna gyakorlatokkal és tanulási coaching technikákkal, illetve stresszkezelési technikákkal egészítem ki. Továbbá a Brain gym agytorna gyakorlatokkal színesítem és teszem még hatékonyabbá a fejlesztést, illetve játékos agyintegrációs gyakorlatokkal és stresszkezelő technikákkal,ugyanis az iskolai stressz is sokat tud rontani a gyerkőcök teljesítményén.

Folyamatosan lehet jelentkezni a csoportos, és az egyéni fejlesztésre, illetve a komplett állapotfelmérésre is, amiből kiderül mik azok a területek, amik támogatásra, fejlesztésre szorulnak, melyik rész a kiemelkedő, milyen a személyes intelligencia profil stb…

Ha szeretnétek jelentkezni, vagy további információra lenne szükségetek, akkor a 06 20 394 9310 – es számon várom a hívásotokat:
Csölley Andi
Képességfejélesztő kineziológus
Tanulási coach és mozgásterápiás fejlesztő

Csölley Andi

Komplex mozgásterápiás fejlesztő foglakozás, a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására

Csölley Andi vagyok. 5 – 18 éves korig tartok Komplex mozgásterápiás fejlesztő foglakozást, a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására.

Komplett állapotfelmérés
HUF10 000/2-3 órás
Kontroll
HUF6 000/2 óra
Csoportos foglalkozás bérlet
HUF20 000/12 alkalom
Csoportos foglalkozás, 1 alkalom
HUF2 500/alkalom

A fejlesztés egy állapotfelmérő vizsgálattal indul, ami kb. 2-3 órát vesz igénybe
Egyéni terápia esetén a fejlesztőprogramot a vizsgálat eredményei alapján állítjuk össze. Ennek gerincét a mozgáskoordinációs gyakorlatok adják. Az összeállított gyakorlatsort javasolt minden nap végigcsinálni otthon a gyermekkel. Majd három-négy hetenként nézzük meg a fejlődés mértékét, a kontrollon.
A csoportos fejlesztésen tematikusan végigmegyünk az összes területen és minden területre többféle gyakorlattal hatunk.

A terápia nincs korhoz kötve és egészséges valamint sérült gyermekeknél, felnőtteknél is egyaránt alkalmazható. Elsősorban 5 – 18 év közötti gyermekeket várok!